wtorek, 30 listopada 2010

świąteczne ciasta

Świąteczne wypieki.
Za oknem śnieg, w pokoju ubrana i pachnąca choinka, w telewizji na każdym praktycznie programie można zobaczyć i zarazem usłyszeć reklamę pewnego napoju gazowanego, którego to pojazd od wielu lat nieuchronnie kojarzony jest właśnie z tym okresem, a wraz z tym pojazdem kultowa już piosenka. Nie może się oczywiście obejść bez „Kevina”, który stał się podstawową pozycją w programie telewizyjnym. Wszystkie te znaki mówią o jednym. To znaczy, że nadchodzą i to ogromnymi krokami święta Bożego Narodzenia. Czas radowania się i … smacznego jedzenia.
Dla mnie to oznacza również spędzenie trochę czasu w kuchni. Chociaż słowo „trochę” jest w tym przypadku zupełnie nieadekwatne do rzeczywistości. Trzeba przygotować wszystkie dania, ale i nie tylko. Moją ulubioną czynnością w kuchni jest pieczenie ciast. Oczywiście trzeba będzie odkurzyć moje przepisy na ciasta. Bo powiem szczerze mimo, że na słabą pamięć nie narzekam to jednak zapisuję sobie wszystkie sprawdzone przepisy na ciasta. Tak w ogóle kolekcjonowanie przepisów to moje małe hobby i tak naprawdę czekam tylko na okazję, w której nowe przepisy na ciasto będę mógł wypróbować.
Oczywiście takich okazji można doszukiwać się w każdym momencie. Najlepszą okazją jest nowy dzień. Od tak. I często mi się tak zdarza, że poszukuję jakiś nowy przepis i sprawdzam go właśnie z okazji Nowego Dnia. Jeżeli „zasłużył” to wpisuję go mojego kajetu, gdzie widnieją przepisy na ciasta. A wyrobami z tego zeszytu częstuję tylko osoby naprawdę dla mnie ważne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz